tisdag, oktober 28, 2008

Tequila...

Jag älskar ärliga kärlekssåpor, där deltagarna verkligen är med för att finna den stora kärleken. Allt som oftast så slutar det väl inte så lyckligt, men de har i alla fall försökt. Deltagarna har gått in för att hitta någon speciell, de vet vad de söker och hittar de det inte, så kan det vara. Oftast är det ju lite äldre människor som är med. De har varit med "i svängen" ett tag och vet vad de vill ha av en partner och av ett förhållande. Söker man ett långvarigt förhållande så är det inte sex det viktigaste. Ska man leva resten av livet med någon så finns det viktigare saker än det, som t.ex humor, gemensamma intressen, respekt och omtanke.

Motsatsen är oärliga kärlekssåpor där allt ska handla om kärlek, men egentligen bara handlar om sex. Som i "A shot at love, with Tila Tequila" på Mtv. Underhållande att se på? Ja, men för er som känner mig, så stör jag mig självklart lite ändå...

Bakgrund: det är så synd om stackars lilla Tila då hon blivit sårad så många gånger (buhu...), men nu får hon chansen att hitta kärleken bland 30 deltagare (eller 60, då detta är andra säsongen hon ska hitta kärleken, första gången höll det oväntat nog inte... Bara det är ju skrattretande...). Tjejen är bisexuell och ska alltså välja mellan 15 killar och 15 tjejer.

Vad händer? Hon hånglar (och nu menar jag fethånglar) med alla, och tvingar deltagarna att äta vidriga saker, tatuera/pierca sig, bara för att bevisa sin kärlek till henne. När någon inte gör det hon vill/kräver, säger hon alltid undrande om de verkligen är intresserade av henne. Säger man inte att man är kär eller älskar henne så kan man lika gärna dra. Och när hon träffar familjerna till deltagarna ger hon alla var sin lap-dance, och smiskar och porrar sig. Pinsamt...

Vad är det för idioter som ställer upp kan man ju undra. Denna säsongen var det inte bara idioter som ställde upp (som föra säsongen), några rejäla praktarslen (tack för uttrycket A-K Björk) fick också plats. De slåss, har matkrig, stjäl trosor etc. Rena rama dagis...

Men jag kan ju inte låta bli att kolla på detta löjliga program. Hjälp mig! Imorgon är sista avsnittet, och blir det en tredje säsong ska jag ta bort Mtv från min kanallista på tv:n! Mer fördummande program är svårt att hitta, eller?

0 kommentarer: