torsdag, oktober 02, 2008

Du är vad du äter...= dum?

Åååååh! Blir så irriterad!!! Kollat på "Du är vad du äter" nu och undrar var de hittade de där ljushuvudena som var med i kvällens avsnitt. Alltså, det måste ju vara uppgjort, eller letar produktionen upp folk som bara är anti och slöar, bara för att få visa att tjocka människor är dumma???

Hade jag varit med i ett sådant program hade jag varit det för att jag verkligen ville gå ner i vikt/bli nyttigare, inte för att bara gnälla för allt främmande. Jag hade gjort vad man sagt åt mig att göra. Jag menar inte att allt Anna Skipper säger är sant, jag följer ju inte hennes metoder, men har man valt att delta i programmet får man väl för f-n ta och anpassa sig? Det är självklart inte helt lätt att helt ändra kost, men att bara klanka ner på den nya kosten, som att den är så himla mycket sämre än den tidigare, är ju pinsamt!

I slutet av programmet visade det sig att hon klarat av att gå ner i vikt (han upp, för det var meningen), men det är inte det som är grejen, utan det är att bara se gnällande i en hel timme ("teet är äckligt, träna är jobbigt så vi slutar, maten smakar illa..."), bortsett från de tre helt idiotiska, infällda reklampauserna.


Tycker verkligen om viktnedgångsprogram. Ofta peppar de mig då man får se hur människorna verkligen kämpar och når bra resultat. Men när man, som ikväll, får se slöa människor som bara gnäller så ger det inte mig ett skit. Tacka vet jag "Biggest loser"...:D




Jaha, nu fick jag avreagera mig lite... Nu kan jag sova gott i natt;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej!!!
nu ska vi se om jag har kommit på hur man ska göra för att skriva en kommentar här...

Anonym sa...

nu kommer det en till...ja jag fatta hur man skulle göra så nu kommer allt su med få kommentarer från lilla mig...skulle bara skriva bra blogg...jag gillar den..

Anonym sa...

Hej, alltså Jenny du skriver alltid två inlägg... Inte skoj då man tror flera har skrivit.. Men du har ju en bulle i ugnen så du får skylla på det..=) I morgon gäller det brudar. Jag är pårecis vad jag äter, söt, god och ett lördagsbarn.. Mohaha... Jo Ak jag läser minsann din blogg och sedan komenterar.. pussen