fredag, oktober 10, 2008

Finalement, le week-end!

Klockan är snart fem. Slutade jobba för några timmar sedan och har varit i väg på Maxi och handlat till helgen. Känns skönt att bara kunna slappna av nu. Ska njuta av att ta det lugnt i helgen. Det var i och för sig ett bra tag sedan jag hade en riktigt "hård" helg, men efter denna veckan ska det bli skönt att bara äta gott, kolla på film och ta det lugnt.

Igår visades första avsnittet av "Bröllopsform" på fyran. Var väl lite tveksam först, men tyckte efteråt att det var en ganska bra program. Är lite trött på Skippers program, så det var skönt med lite variation i "tappa-vikt-program". Detta programmet handlade ju inte bara om att gå ner i vikt heller, utan Eva Rusz (?) gav även relationstips. Ett tips för en bättre relation var att man på kvällen skulle prata med varandra och säga tre anledningar till varför man älskade sin partner, typ:
  • Jag älskar dig för att du lagade så god mat idag
  • jag älskar dig för att du är så rolig
  • jag älskar dig för att du kramade mig så härligt i morse innan jobbet
Detta skulle tydligen få en att öppna ögononen och se sin partner mer. Att veta att man på kvällen ska säga tre saker gör en lite mer upppmärksam på varför man egentligen älskar varandra. Tyckte detta låter väldigt rimligt. Fastän man har en bra relation är det ju alltid kul att höra varför ens partner älskar en...








0 kommentarer: