torsdag, oktober 23, 2008

En dag kvar...

... sedan börjar det efterlängtade lovet! Har jobbat tre veckor nu, och lovet nästa vecka kan inte vara mer välkommet, känns det som. Imorgon har jag två lektioner, sedan ska jag göra lite "pappersarbete", efter det åker jag hem och hämtar Johan för att åka och handla lite "helgmat". Åh, vad härligt det ska bli!!!

Om en vecka är det tio år sedan discoteksbranden i Göteborg. Minns det så himla väl. Det var höstlov och jag arbetade på Ellos, när mamma ringde och berättade vad som hade hänt. Jag jobbade ju hela veckan, och hade jag varit ledig är det inte säkert att jag varit där, men det skulle jag ju lika gärna kunnat ha varit. Jag menar, det är höstlov och man får reda på att det är en stor fest någonstans, så man åker dit för att kolla läget. För er som inte vet så var det 63 ungdomar som dog den kvällen. Över 400 personer festade i en lokal som bara skulle få ta in 150. Några ungdomar bråkade under kvällen och slängdes ut. De ville då hämnas och satte därför eld på lokalen. De fälldes senare för mordbrand och fick flera års fängelse, men de är alla fria nu... Otäckt...
Tv4 ska tydligen visa ett, typ, minnesprogram nästa vecka, om kvällen och hur det gick efteråt. Kan bara tänka mig hur hemskt det kommer att vara med bilder på alla brännskadade och att höra allas berättelser. Men jag tänker se det ändå. Sådana program får en att tänka efter.


Usch, nu blev det lite trist stämning... Ska kolla på "Halv åtta hos mig" nu, sedan blir det "Bröllopsform". Jippie!

0 kommentarer: