fredag, oktober 03, 2008

Jag har fått jobb!!!

Idag när jag och Johan varit och hämtat Minus, för några timmar av bus hemma hos oss, ringde rektorn från X-skolan och erbjöd mig jobb. Jag var på intervju där i somras, men då jag inte har min examen var hon tvungen att ge en annan tjej jobbet, trots att hon sa att hon hellre ville anställa mig. Nu visar det sig att den tjejen sagt upp sig från och med måndag så därför tänkte rektorn på mig och ringde för att se hur min arbetssituation såg ut. Tackade ja på en gång. Vad jag har längtat efter detta! Tjänsten är i franska och engelska på 75%, onsdagar ledigt, så då kan jag ju ta och skriva min uppsats och få min examen!

Minus är, som sagt, här nu och ligger jämte (=bredvid, för er som inte kommer från Västergötland...) datorn medan jag skriver. Cissi hade packat med massor av saker idag förutom koppel. Han "levererades" i bur så det är ju inte så konstigt att hon glömde det viktigaste. Blev lite orolig för han måste ju få komma ut, men Cissi sa att jag kunde ta ut honom på innergården utan koppel. Hm... Minus vart helvild när han fick springa runt som han ville, och ville inte alls lyssna på mig och definitivt inte gå in igen. Fick till slut tag på honom, och nu ligger han på en go filt på köksbordet jämte datorn och halvsover.




Har varit på Panino idag med - f.d bästa godisaffären i stan. Nu har de ju höjt priserna från 4.90/hg till 6.90, så jag vet inte riktigt om de förtjänar första plats. Någon som har en annan favvo?





Nej, nu ska jag återgå till den lilla chihuahuan som ligger och spanar på flugor, och njuta av den sista lediga fredagen på ett tag. Fast det är ju iofs bara tre veckor till höstlovet...:D

1 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till jobbet...
ja eller hur att man kan släppa den där lilla lös han vill ju leka hela dan då..dumt cissi..
förresten så e det väl jätte kul när jag skriver massor av kommentarer..jag har ju ingen egen blogg så ni får stå ut för inte tänker jag skaffa nån egen heller..
men puss på dig vi ses imorn