måndag, oktober 27, 2008

Första dagen på lovet spenderades på...

... jobbet! Har fått massor gjort, men långt från allt som egentligen skulle behöva göras. Tagit med mig jobb hem, får se om jag kan koncentrera mig här, om inte åker jag till jobbet en dag till.

Bestämde mig idag för att boka ett bord på Cupolen den 7 december för att sälja det jag rensade ut igår. Ett bord kostar 250:-, och får jag bara sålt en bråkdel av det jag tänkt så borde jag få tillbaka bordsavgiften. Skulle egentligen stått med Cissi, men det visade sig att hon var uppbokad. Får väl stå själv då, tvivlar på att Johan har lust att stå där... Tänker åka till Cupolen på söndag för att kolla hur det går till. Loppis har de en gång i månaden ungefär och på söndag är det dags. Hade egentligen velat stå då, men då var alla bord bokade. Kanske bra att vänta en månad med, då kanske folk köper allt möjligt inför julen. Hoppas hoppas!

I morgon är det tvättdag. Tänkte faktiskt ta och tvätta de kläder jag tänkt sälja på loppisen. Kanske lite mer lockande att köpa gamla kläder som luktar gott, än att köpa gamla kläder som luktar illa. Skulle jag tycka i alla fall...

Måste ägna några rader åt gårdagens avsnitt av "Ensam mamma söker". Har tröttnat lite på serien. Det händer inte så mycket. Ganska uppenbart vilka alla tre kommer att välja, tycker jag. Men jag kan ju ha fel. Detta är mitt tips:

Anette väljer Richard

Johanna väljer Alex (kanske Jonny)

Nina väljer Mikael

Det som jag tänkte på speciellt med gårdagens program är att en kille hela tiden presenterades som "Magen", fast han heter Magnus. Kul. Inte. Ok att jag kallas Kakan av Johan, men jag skulle ju inte vilja bli kallad det, som om det är mitt riktiga namn, av en tv-röst typ 20 ggr under ett program. "Här bor Magen... Magen tycker att... Magen har städat..." Stööön.
Såg idag ett borttaget klipp från gårdagens avsnitt på aftonbladets tv där "Magen" frågade Anette om hon ville sova över. Hon sa nej såklart! Fast lite mer finkänsligt... Hon är ju inte intresserad av en omogen 30-nånting-åring med noll koll på barn, och som gladeligen kallas "Magen", har han inte fattat det? Hon vill ju ha en charmig, barnkär göteborgare som Richard, det har jag ju fattat från första början ju! Förresten, Marie och Karin, om ni läser detta, är inte "Magen" jävligt lik Grismagnus från Sjöbo???
Ja, ja, denna säsong har mammorna varit så öppna med sina känslor, så det är lite väl uppenbart vilka de vill ha. Fast det är väl iofs bättre än att de är helt känslokalla fram till sista avsnittet som Susanne i förra säsongen var. Hon tinade ju inte ens upp då... Guuuuuud vad jag klagar!

Ska inte tråka ut er med. Ska avsluta nu och göra något vettigt, typ sortera tvätt. Ikväll ska jag se "Livet i Fagervik". Hoppas det händer något mellan Johan och Annika ikväll. Håller tummen...

0 kommentarer: