tisdag, oktober 14, 2008

Farligt bloggande...

Läste idag i Corren en artikel om pappan till de två mördade barnen i Arboga. Han menade att mammans bloggande gjorde deras liv tillgängligt för mördaren. Att mördaren genom bloggen fick reda på rutiner, och därför visste när hon kunde "slå till". Ganska otäckt det där. Visst låter det rimligt? Är man alldeles för öppen med sitt liv på bloggen kan det faktiskt skada en.

Jag lämnar inte ut så speciellt mycket om mitt liv tror jag. Jag tänker mig för, samtidigt som jag tycker att man absolut ska få skriva en blogg likt en dagbok. Min blogg är till för mina nära vänner som är intresserade av vad jag har på hjärtat och saker som händer i mitt liv, så därför är det klart att jag berättar om vad som händer i mitt liv, men kanske inte riktigt allt...

Jag tycker om att läsa andras bloggar där de berättar mycket om sitt privatliv (älskar din Cissi!) eftersom man kanske inte ses så ofta (det gör väl vi iofs, ganska ofta iaf...), men jag kommer nog att vara lite försiktig. Säg till ifall jag bli för trist bara..;)

Fast vad ska jag vara rädd för? Det är ju bara Cissi, Jenny och Johan som läser min blogg... Eller? Det är i alla fall bara de som kommenterar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja mig bör du nog vara lite rädd för man vet aldrig vad jag kan hitta på när jag blir rastlös..nä. men det e så sant man får inte vara för öppet livsfarligt det finns så mycket sjuk i vårat vackra land..ha det bäst puss å kram

Unknown sa...

Jag läser också ;)// Elin

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Jag har visst hittat hit också! :)