lördag, januari 31, 2009

Pigg och fräsch!

Åh vad härligt det är vid denna tid på lördagar, när man vaknat hyfsat tidigt, masat sig iväg till gymmet, och nu sitter och har precis ätit en god (dock väldigt sen) frukost. Åh vad jag njuter! Frukosten blev två koppar kaffe (vanligt kaffe, inget pulver eller något som ens påminner om skolans maskinkaffe. Blä!) och två mackor med mosad avocado på. Så himla gott!

På vardagarna stressar jag alltid på morgonen eftersom jag är så himla morgontrött och hellre sover längre än lägger tid på frukost, så under helgen passar jag verkligen på att ta igen det jag missat under veckan. Läser tidningen, kollar på tv och äter låååångsamt.

I eftermiddag ska vi till Johans föräldrar. Alltid när vi är där och äter på kvällen och spelar spel, brukar vi leta upp en gammal LP med Gianna Nannini och lyssnar flera gånger på "I masci". Nu har jag hittat den i CD-format, så de ska få den i eftermiddag. Fattar inte alls vad hon sjunger, men låten är riktigt bra och medryckande, särskilt refrängen (det enda jag kan...).



Vill bara nämna att både Johan och jag har gått ner ca 4 kilo. Så tillsammans har vi blivit av med 8 kilo! Helt fantastiskt bra. Ja, jag vet, jag älskar att berömma mig och mina nära...

Åh, kaffet var så gott! Ska nog sätta på två koppar till... Ha en fin lördag!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Träningsvärken blev faktiskt inte så allvarlig som jag trodde:) trodde mina ben skulle va helt döda men är mest i armar axlar och mellan skulderblad som det känns. Dock var det lite halvjobbigt att bära upp allt kakel igår på jobbet:P men det som inte dödar härdar. Dessutom stretchade jag inget så får ju skylla mig själv egentligen. på måndag blir det stretch efter kan jag lova:P kram

Anonym sa...

jag tycker att ni är jätte duktiga både johan å du..jag med ska bli duktig just nu är jag sjuk tyvärr. det suger riktigt hårt när man har en bebis att ta hand om..
puss å kram på er.