onsdag, januari 07, 2009

Träningsbuddie!

Onsdag och första dagen på jobbet på evigheter känns det som. Om man bortser från i måndags då... Idag har vi haft studiedag. Skönt att börja med det i stället för att sätta igång med lektioner på en gång. Jag har haft mycket tid att prata med mina kollegor på ett sätt som det aldrig annars finns tid för. Idag har jag fått veta massor av saker som jag inte hade en aning om, men som jag tror att om jag inte jobbat inom skola hade vetat om mina kollegor. Hur mycket ska jag då inte få veta på fredag hos Sandra på kick-off:en, när lite vin är inblandat? Hm...

Jag har också vägt in mig hos vår skolsyster. Jag blev glatt överraskad då jag vägde ett kilo mindre än vad jag vägde då jag vägde in mig på VV i augusti. Inte total katastrof alltså, bara nästan... Nästa vecka ska jag väga mig på torsdag morgon, hoppas det har hänt saker då *håller tummarna*


En annan bra sak med dagen var att min kollega Sabine, har samma mål med mat och träning i vår som jag, och hon ska också börja träna styrketräning på Friskis! Vad skönt med en träningsbuddie! Nu kommer jag alltså inte vara helt själv bland biffar och fjortisar. Jag och Sabine against the world. Typ.
Än har inte träningsvärken slagit ut helt och hållet. Är väldigt öm, men om jag känner mig själv rätt så brukar det värsta komma 48 timmar efter. Imorgon blir det gymmet igen direkt efter jobbet. Får se hur hårt jag kan köra...

2 kommentarer:

Linköpingsfröken sa...

Ja nu jäklar ska vi köra järnet!!
Du vet ju att vi har utvärdering om 2 månader :-)

Syns på jobbet!

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Lycka till nu! Jag kommer att följa din resa!

Kram