torsdag, januari 29, 2009

Bergsrondellen...

Ja du, Anna... Vad gäller din kommentar om vägarbeten och vägarbetare... Droppen tyckte iofs jag var när de samtidigt som de höll på med Bergsrondellen, höll på på gatan på T1 (minns inte vad den heter), samt på Drottninggatan. Trodde de arbetade med att lägga ny asfalt på T1 då vägen är jättegropig där. Nej nej nej, de skulle bara dra kablar, och arbetet gjorde vägen, om än möjligt, ännu gropigare... Nu är den ju katastrofalt dålig!
Sedan det där med att man aldrig ser dem arbeta: jag tror inte att jag alltid missar dem när de arbetar, tror att de helt seriöst (inte alla dock) inte arbetar så mycket som de borde. Förstår att det är slitsamt, men varför inte sätta all personal på ett område då och arbeta typ dygnet runt och bli klar snabbare. Är väl inte upp till arbetarna förstår jag väl, men vad fan, är det bara jag som är så "smart" med min idé om "dygnet-runt-arbetare"? Över ett år ska de arbeta med Bergsrondellen. Suck...

0 kommentarer: