måndag, januari 05, 2009

Mitt nya liv...

Idag började det. Min satsning på att gå ner i vikt. För att nå mitt delmål på x-kilo innan sommarlovet ska jag träna 3 ggr/vecka och äta nyttigt på veckorna. På helgen får jag unna mig lite. Istället för kakor ska jag äta nyttiga mellanmål, som idag t.ex åt jag en knäckemacka med feta/oliv-keso. Jättegott! Men såhär brukar det ju iofs låta i början av en bantningskur, man är så jävla glad och förväntansfull, och allt är bara super! Men, jag vet ju hur det kan gå efter ett tag, men denna gången ska jag försöka att inte ge upp. Jag ska verkligen det.


Har fixat en "ticker". Eftersom jag inte vill skriva vad jag väger har jag valt att räkna ner 15 kilo eftersom det motsvarar min önskade viktnedgång till sommaren. Kommer att ändra den när vikten ändras. "Tickern" finns i högerspalten på min blogg.


2 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Aha, du är lite hemlig med din vikt!? Helt ok! Jag kan ju stilla min nyfikenhet genom din ticker! Jag önskar dig stort lycka till på väg till målet!

Anonym sa...

ak! idag är jag på friskis (tisdag) kl.17, jag ska kika efter dig ;)