måndag, januari 05, 2009

ÖA...

ÖA? Hm... Vad står det för? Jo, det berättade Magnus, en fd. kollega, när Ulrika, en nuvarande kollega, lade ner aningens för mycket tid (enligt honom) på ett litet projekt. Han menade att hon var överambitiös, därav förkortningen öa. Detta är numer ett skällsord hos oss, lite överdrivet - vi skojar om det. Både Ulrika och jag älskar att fixa det där lilla extra som gör att det blir lite roligare att läsa igenom ett prov/förhör eller bara en instruktion. Som en bild kan göra. Clipart är vår bästis. Jag tror iofs att eleverna skiter i om det finns en bild på en blomma eller på Eiffeltornet på läxförhöret, men jag blir i alla fall gladare av det.

Idag har jag varit öa. Jag har (tillsammans med min öa-vän Ulrika), trots att jag är ledig tills på onsdag, varit på jobbet och planerat, fixat och donat. Känns skönt att inte kastas in i jobbet direkt på morgonen på torsdag (studiedag på onsdag), utan att man är förberedd en eller två veckor framöver. Så idag har jag planerat till alla mina klasser. Till engelskan i nian har vi samplanerat. Kul att hjälpas åt, och lättare att få ihop en bra och rolig planering. Det bästa blev vecka 7, då ska vi ha en Valentine's week.

0 kommentarer: