lördag, januari 03, 2009

Frånvaro...

Nu var det många dagar sedan jag skrev. Känns som om jag vill rapportera lite från varje dag, så så får det bli. Kanske blir det en trist rapportering för jag är kass på att dokumentera det hela med kameran, så tyvärr blir det nästan bara text...

I tisdags åkte jag och Johan ner till mina föräldrar i Borås. Jag körde hela vägen, ca 24 mil. Men det var lugnt eftersom det var så lite trafik. Till detta tillfälle hade vi bränt en superbra skiva att lyssna på med låtar som: "Rumadai" med Arsenium, "Poker face" med Lady Gaga och "Davaj Davaj" med Dj Alligator mfl. Resan gick som smort!

I Borås besökte vi min farmor och firade min födelsedag lite grann. Min moster och morbror kom på lite fika på förkvällen och stannade till sena kvällen. På nyårsafton sov vi länge. För länge. Sov bort nästan halva dagen... Vi åt lunch med mamma och pappa och sedan åkte vi till Knalleland och handlade lite för kvällen. Däerfetre hälsade vi på Maria och frderik som för ca 4 månader sedan fick lilla Isabell. Hon var så himla fin! Vi hade köpte en jättesöt rosa kjol och rosa tights till henne, hoppas de blir bra på.

Vi hade redan innan vi åkte ner bestämt att vi skulle sova en natt hos mina föräldrar och andra natten hos Tobias och Mikaela. Vi kom dit flera timmar innan vi skulle iväg på nyårsfesten, så vi hade lång tid på oss att umgås. Jag skulle sy min klänning med, och det blev väl sådär... Inte helt lyckat alltså, men det är väl så det blir när man väntar in i det längsta... Jag hade också glömt alla smycken hemma, så jag är väl inte jättenöjd med min nyårs-outfit...:( Innan vi åkte hann vi också med att spela en omgång "Buzz". Jättekul tv-frågespel, och sådana älskar ju jag!

Vid sju åkte vi och festen var hos "Brunna" och Johanna. Jättetrevligt och massor av god mat. Vi var 8 stycken och alla hade ansvar för någon "matdel". Vårat ansvar låg på snacksen, så vi hade fixat massor av chips, ostbågar, morötter, jordnötsringar och dip. Kvällen började lugnt med mat och långa konversationer, men efter tolvslaget sattes "Singstar" igång... Jävlar vad vi sjöng! Micke blev superglad efter en låt, och vi påpekade då att han förlorade, men han sket i det för han hade ju faktiskt fått över 4000 poäng... Överlycklig! Vi hade verkligen jättekul tills Brunna och Tobbe sjöng värsta långsamma/tråkiga balladen. Då dog stämningen lite... Istället spelade vi poker. Insats 100kr. Vinnaren fick 500, tvåan 200 och trean 100. Mikaela vann, jag kom tvåa och Tobbe trea. Vid halv fem kom taxin och vi åkte hem för att sova. Mikaela underhöll på vägen hem, men det kanske vi inte ska prata mer om...

På nyårsdagen sov vi länge, spelade Buzz och åkte tillbaka till Brunna och Johanna för att träffa deras son Viktor som fyller ett år idag. Vi fikade och busade lite, sedan kände Johan och jag att det var dags att åka hem. Några timmar senare var vi åter i Lkpg.

Händelserik nyår. Har haft fantastiskt kul!!! Längtar till nästa gång vi åker ner för några dagar likt dessa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej hopp gummisnopp!!
ursäkta med vadå köpte snaks hallå kunde inte finna nån ölkorv med på listan men det kanske ni bara bjuder dom fina gästerna på;)
låter som härliga dagar tycker jag.
god fortsättning på er..'
i sommar blir det e tt par öl på en uteservering med lilla mig..det va väl nåt att se fram emot?;)
puss

Anna-Karin sa...

Ölkorv bara för oss ölkorvsberoende... Ser absolut fram emot sommaren, då ska vi ta igen förlorad tid. Puss