tisdag, januari 27, 2009

Cour de suédois

Ha ha ha! Roliga kommentarer från mina kollegor. Ringde nyss till arbetsrummet och pratade med Camilla, och hon sa att alla hade ätit av kakan och att de var nöjda, men jag tror inte det var helt sant för min ärliga sambo sa att den smakade lite bränt... Honom kan man lita på... Trots att jag igår ville höra att kakan smakade bra så jag slapp göra om den, så sa han att den smakade bränt, men att den "nog smakar bättre med kaffe till" (och han gillar inte ens kaffe, bra betyg alltså...). Hoppas att mina kollegor drack kaffe till, eller det är ju självklart att de gjorde, vad annars? Ja, ja, nu är det typ 8 veckor kvar tills nästa gång jag är fikafixare.

I eftermiddag har jag varit hos Antoine, min franskelev. Tiden gick jättefort och vi tragglade uttal på å, ä, ö och h. Han är ivrig att lära sig och det är kul. Känns bättre och bättre med franskan för min del med. Känner mig mycket säkrare och drar mig inte för att prata trots att jag inte vet vad jag ska säga när jag börjar meningen. Men det är kul att prata och på torsdag ska han besöka min fransklektion. Eleverna fick förbereda frågor idag, hoppas det går bra, men det gör det säkert.

Tomt utan Ulrika och Sabine på jobbet idag. Det märks direkt att ni är borta. Var och letade efter dig idag, Sabine, hade helt glömt av kursen. "Titspervert" (uttryck från Bridget Jones' dagbok) var hos oss. Blä! På torsdag ses vi igen.


Imorgon är det gymdags igen. Ska försöka gå innan tolv när alla "pensisar" (pensionärer...) och rörelsehindrade är där. Hellre det än på eftermiddagen då alla "spännisar" är där.

2 kommentarer:

Sara sa...

God kaka tyckte folk! tom de från andra arbetsrummet var in och nallade!!!!!!!!!!!! många kalorier sa dom att det verkade som att det var i *haha*

Anna-Karin sa...

Där ser man. Ska inte lite på johan mer... Jag menar, vad kan en som inte gillar kaffe veta??? Ja, kakan innehöll massor massor massor av kalorier. Tur jag inte var där, för jag hade säkert tryckt i mig en bit...