fredag, januari 16, 2009

Panikångest...

Har inte skrivit på ett tag. Har varit sjuk och mycket trött, men igår eftermiddag kände jag mig laddad inför att gå till jobbet idag. Mina fredagar är inte så långa så jag tänkte att det ska jag väl klara av, men icke. Låg vaken länge igår och helt plötsligt började jag tänka på min mormor, och fick jättedåligt samvete för att jag inte hört av mig till henne på ett tag. Det tog en halvminut eller något innan jag insåg att mormor gick bort för över ett år sedan. På fullaste allvar hade jag suttit och tänkt på henne som om hon levde. När jag insåg fick jag en chock. Började stortjuta och nästan hyperventilera. Jag var otröstlig. Eftersom det var mitt i natten kunde jag inte heller ringa mamma, som jag alltid ringer och grinar, känns det som, utan jag messade henne att hon kunde ringa mig kl:7. Låg sedan vaken hela natten och funderade, och kvart i sju kunde jag inte hålla mig utan ringde mamma. Pratade en stund, sedan ringde jag jobbet och sjukanmälde jag mig. En natt helt utan sömn och så upprörd som jag var kände jag mig alldeles för labil för att undervisa.


Jag vet inte om det jag fick kallas panikångestattack, men känslan jag hade var panikartad. Jag kände mig också så korkad; hur kunde jag få för mig att mormor levde? Jag var vaken, så det var ju ingen dröm, utan jag trodde verkligen på fullaste allvar att hon levde. Kändes som om jag var på väg att bli helt galen. Psykhuset nästa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror inte det blir psyket för dig.. Jag hoppas på att det är normalt beteende för annars kanske jag blir din granne där... Tre år har gått och jag kan fortfarand ekomma på mig själv att jag ska ringa pappa och prata eller komma på att jag tänker att han är levande. Det är jätte jobbigt när man får slaget i ansiktet att han inte finns och att man aldrig mera kommer få se,prata eller träffa honom igen,,, Ibland suger livet... Men det är bara att leva vidare och tänka på alla som lever fortfarande och njuta av tiden med dom...

Kram på mammagrisen från en mammagris... =)

Anna-Karin sa...

Tack Cissi. Skönt att höra att jag inte är ensam... Om det skulle vara aktuellt skulle jag gärna bli granne med dig på psyket, dock...;)