tisdag, januari 06, 2009

Träningsdags...

Idag ska jag inleda min träning. Kl:15 ska jag vara på Friskis och Svettis och styrketräna. Det som är dumt med fiskis är att de inte har någon våg. Jag frågade en gång varför och fick svaret att de inte vill att folk ska bli viktfixerade. Kanske en bra tanke, men för oss som verkligen vill ha koll på viktnedgången så är det ett stort minus. Har ingen våg hemma heller, har faktiskt inte pengar att lägga på en schysst våg denna månaden. Tänkte fråga vår skolsyster imorgon om jag kan få väga mig hos henne varje vecka i stället, tills vi köper en egen.

Jag var så jäkla duktig igår, eller helt normal efter andras mått mätt kanske. Ingen skräpmat eller godis/kakor. Bara nyttig mat och gott mellanmål. Så det känns lite surt att jag inte vägde mig igår för att få den absoluta startvikten. Men, men, det är väl inte det viktigaste. Det viktigaste är att jag nu verkligen startat, och att jag kommer in i rätt tänk på en gång.

Nej, nu blir det sen frukost. Tog lååååång sovmorgon denna sista dag på jullovet. Får se om jag kan skriva mer idag och imorgon då jag väntar mig värsta träningsvärken...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, vad duktig du är. Du kommer verkligen klara det hur galant som hest. jag måste också börja träna igen. Nu är det på riktigt! Kramen