tisdag, januari 06, 2009

Jag och biffarna...

Hm... Trodde faktiskt att Friskis inte hade dragit till sig sådana där biffar som bara står och spänner sig, och som blir typ upphetsade av att se sina muskler, men jag hade fel. Dessa biffarna och fjortisar, som bara försöker vara så snygga som möjligt hela tiden, (även kallade 18-åriga killar) fyllde gymmet i Tannerfors idag. Och jag då, såklart, som inte passar in bland någon av de två grupperna. Men, men, det skiter väl jag i. Jag kör min grej - svettig och dan med halvfula träningskläder och stönande som värsta, ja ni vet, när det blir för jobbigt, vilket det är typ hela tiden. Jag är inte rädd för att ta i, och inte heller rädd för att vara ful, som många är när de tar i, och tur är väl det. Lite obekväm kände jag mig dock när jag skulle träna insida och utsida lår. Att vresa när man är svettig + att det är trångt och alla typ står på varandra är inte den roligaste övningen att göra...

Mina biceps spänner fortfarande. Tröttade verkligen ut varenda muskel i kroppen idag, så just nu skriver jag med näsan... nej, skoja bara. Men jag ville bara poängtera att jag är sjukt slut i kroppen. Känns både bra och dåligt på samma gång.

Nästa gång ska jag nog prova på gymbollen, för idag vågade jag inte. Vet att mamma har berättat när hon först skulle använda den. Det var jättesvårt att hålla balansen. Väntar till en gång då det är lite färre folk...

Tack förresten Elin för sällskapet idag. Vore kul om vi gick "en runda" på gymmet tillsammans en gång.

3 kommentarer:

Maribella sa...

Farväl tantbh!!
Jag har tom köpt Miss
Mary of Sweden bh, det du!! Det är för tant-mega-boobisar!
Mot B-kupa!

Anonym sa...

Wow vad du är bra A.K! Jag borde ju verkligen följa ditt exempel men jag lider ju av svår gymfobi ;) däremot kör jag stenhårt me ungarna nu vi har gympa 2 ggr i veckan i 30 min haha, alltid nåt va? Tack för fin gratulation igår! du får hojta te nästa gång du ska hemåt västkusten så kanske vi kan ta en dejt?Ha det bäst! Kram Malin

Anonym sa...

duktig du är tycker jag..synd att du inte hade kort på sim och sporthallen där har jag..tänkte komma igång nu när jag kan åka ifrån jollan en liten stund iallafall..
men men får väl gå dit själv.
puss å kram syns på lördag