lördag, januari 24, 2009

Blodsmak, svett och ...

Nej, inga tårar, men Herre Jesus vad jobbigt det var i slutet av träningen idag. Sabine och jag träffades klockan elva och gick ifrån gymmet helt slutkörda vid tjugo över tolv. 80 minuters intensiv träning! Jag är såååå stolt över oss båda. Vi gick igenom hela kroppens muskler och avslutade med 15 minuter, i snabbt tempo, på crosstrainern. Jag trodde jag skulle dö. Nej, kanske lite överdrivet, men jag var så himla trött att jag inte kunde tänka riktigt klart. Under hela tiden innan hade vi pratat och skrattat medan vi tränade, men nu var det helt knäpptyst i en kvart. Med blodsmak i munnen och med darriga ben gick jag sedan därifrån. Nu, två timmar senare, känner jag mig jättenöjd!

En rolig sak som vi såg på gymmet var en mans val av vattenflaska. Han hade två stycken whiskeyflaskor i plast fyllda med vatten (inte säker på att det var just vatten dock, han var ju lite mysko...). Visst är det bra att ha vattenflaskor med sig, men i form av en whiskeyflaka??? Kanske ska jag ta tequilaflaskan vid nästa träningstillfälle? Sabine, du kanske kan ta en bag-in-box-låda?

Snart är jag uppe i 1000 besökare på min blogg! Undrar om jag kan nå gränsen idag. Skulle gärna vara kul med lite kommentarer också...

Nu är det herrarnas jaktstart i skidskytte. Håller tummarna för Ferry och Bergman. Hoppas att båda kan avancera det lilla som går i resultatlistan!

5 kommentarer:

Linköpingsfröken sa...

ja fy fasiken vad duktiga vi var!!
Och vad duktig man känner sig nu eller hur? :-)

Jag tänkte att jag kan ju ta med en sån där keps med burkhållare och sugrör.....för att liksom komma upp i whiskykillens standard.....med 2 stora stark ståendes i hållarna.
Vilken grej!

Ses på måndag!

Anna-Karin sa...

Hahaha! Ja gör det! Vore kul att se allas reaktioner...

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Visst är det kul med kommentarer! Å med besökare på bloggen!

Bra tränat! Ha en skön lördagkväll!

Kramar

Anonym sa...

gött mos! jag körde stationspass idag, helt slut.. trökigt att träna ibland, men gött efteråt

Sara sa...

Bra jobbat!!! Själv har jag varit på me&i kickoff (barnkläder) SÅåå kul, men det var kalastema och bjöds på MASSA godsaker... men jag höll mig till "mitt" och åt bara lite grönsaker till lunch....ingen träning idag dock men långpromenad i morgon tänkte jag....
Det lät bra när du pratade franska i telefon, inte för att jag förstår massor men det lät proffsigt! KRAM trevlig helg/Sara