söndag, januari 04, 2009

Tjackat träningskort!

Äntligen har jag fått tummen ur och köpt mig ett träningskort. Så nu kan jag börja träna på en gång. Som jag rapporterade tidigare i höstas, så har jag kompartments syndrom, vilket innebär att muskelfickorna, som musklerna ligger i i underbenet, blir för trånga när mina muskler sväller (när jag går, hoppar etc.). Detta gör att jag inte kan gå långpromenader, eller träna jympapass, för jag får sjukt ont i benen. En värk utan dess like. I stället ska jag styrketräna och träna kondition genom cykling. Eftersom min cykel blev stulen för över ett år sedan och jag inte köpt en ny, så har motionen uteblivit helt. Inte bra... Men, nu så!

Första passet blir på tisdag, tror jag. Ska försöka få med Nina. Hon är styrketräningsvan och visst är det alltid roligare om man är två? Elin kanske också är sugen???

0 kommentarer: