fredag, januari 23, 2009

Lost in Lkpg

Min franska elev cyklade vilse idag så det blev ingen lektion i svenska. Och jag som hade förberett mig så himla bra! Typiskt. När han inte kom ringde jag honom. Tycker det är jobbigt att prata franska på telefon, för det är så lätt att höra fel, eller inte höra alls. Men vi förstod varandra, tror jag... Nästa lektion, eller första, blir på tisdag istället.


Så himla skönt att det är helg! Har varit väldigt trött och samtidigt spänd hela veckan, så att bara kunna koppla av nu är ju helt underbart. Imorgon förmiddag ska Sabine och jag träna. Ska köra passet som jag brukar, sedan ska jag (vet inte hur S gör) köra skiten ur mig på crosstrainern! Längtar till att känna mig sådär helt jävla apslut!

Johan är och tränar nu, men när han kommer hem ska vi åka och handla, som vi brukar på fredagar. Ikväll ska vi göra min nya paradrätt "Hermansson", som vi här hemma kallar "Haraldsson" av någon "konstig" anledning... En slags potatisgratäng med köttfärsås, kryddad med muskot. Till det blir det tzatziki. Inte illa, va?

Nä, nu ska jag ta tag i monsterdisken i köket. Blä!

0 kommentarer: