tisdag, januari 20, 2009

Svenska för invandrare...



Idag har jag fått en ny arbetsuppgift. Jag ska lära en fransk kille som är här som volontär att prata svenska. Eller, i alla fall göra sig förstådd på svenska, och klara sig någorlunda. Hm... Hur gör man det på bästa sätt? Måste forska lite i det i morgon på min lediga dag...


I morgon är det även tvättdag. Det var ett tag sedan så jag räknar med flera maskiner... Innan tvättiden tänkte jag även hinna träna. Ska nog träna kondition genom att använda roddmaskinen. Vet inte riktigt hur det fungerar så jag ska gå dit innan det blir för mycket folk, men först en efterlängtad sovmorgon!


Johan hittade denna länk till en sida där de sänder live via webcam på 5 dagar gamla labradorvalpar: http://www.justin.tv/texaswhitelabs

Såååååååå söta!

0 kommentarer: