söndag, januari 18, 2009

Kom vår, kom ljus!

Längtar efter våren och ljuset som kommer med den. Ljuset på morgonen, och ljuset som håller sig kvar på eftermiddagen. När våren väl är här infinner sig snabbt även längtan efter sommaren. Eftermiddagarna på balkongen, att man blir piggare och kan hitta på saker utomhus fram till sena kvällen, vilket inte är fallet nu... Efter jobbet stänger man in sig, drar sig för att gå ut då det är mörkt och kallt. Känner mig grinigare på vintern, och känsligare. Kan man göra något för att inte låta sig påverkas av ljuset, eller brist på ljus?

Imorgon har vi friluftsdag och på eftermiddagen ska jag nog åka skridskor. Kanske inte läge för kjol då (är helt förälskad i att bära kjol nuförtiden), men man vet aldrig. Med ett eller två par tjocka strumpbyxor så ska det nog gå... Vi får se. Ska försöka komma ihåg att ta med kameran och dokumentera Bambi (=jag) på is.

Sabine! På tisdag kör vi hårt. Måste peppa varandra och absolut inte tappa fokus. Vi har ju en hel del att bevisa fram till ca 7 mars... Men först och främst för vår egen skull såklart...

2 kommentarer:

Linköpingsfröken sa...

Självklart gör vi det!
Jag trotsar min mrgaförkylning :-)

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Vad händer den 7:e? :)

Visst är bloggvännerna viktiga i min process med att gå ned i vikt. Å ibland känns det nästan som att man känner er...även om jag vet att det är så mycket som inte kommer fram i en blogg! :)

Kram