söndag, november 02, 2008

Vinterdäck på!

Jaha, lovveckan är förbi och i morgon är det dags för skola igen. Ska bli ganska skönt att komma igång att jobba igen, och träffa kollegor och elever. Skönt också att få ordning på dagen, att gå upp vid sju och lägga sig vid 23-24, i stället för att gå upp vid elva och lägga sig vid tre-fyra-tiden på morgonen. Måltids-tiderna ändras och man får lite rutiner. När jag var arbetslös hade jag dålig koll på mattider och jag kunde sova hur mycket som helst. Det kan jag iofs nu med...

Anna skrev om morgon- och kvällsmänniskor i sin blogg, och jag kan säga att jag absolut är en kvällsmänniska. Jag får sådan ångest när jag vet att jag måste gå upp jättetidigt, vilket gör att jag absolut inte kan sova och bara blir grinigare och grinigare. Så det är riktigt skönt att äntligen få jobba i stan nu i stället för att tvingas gå upp innan sex varje dag för att pendla till Motala. Jag är mycket tacksam för detta...

Idag har vi bytt från sommardäck till vinterdäck. Skönt att ha det gjort nu när man måste åka hemifrån tidigt på morgonen. Tack och lov har inte snön kommit på riktigt ännu, men halkan är precis lika illa den.

Ute i Grebo passade vi även på att kolla på lite gamla kort. Vad roligt det är att se sina Johans släkt 20-30 år gamla kort. Vi skrattade så vi grät (några av oss i alla fall...).

I veckan ska jag på möte om att bli värd på Friskis och Svettis. Jag har velat det ett tag och nu är det förhoppningsvis dags. Fick ett mejl där de bjöd in mig då jag blivit personligt rekommenderad, det ni! Så på onsdag ska jag dit.
Jenny? Kommer bebisen denna veckan kanske?

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vem Anna menar du? Skriver Grebo Anna eller? Jag älskar att läsa bloggar.
Håller tummaran för att bebben kommer i veckan hennes underbara foglossning har ju startat nu. kramen