lördag, november 15, 2008

Flash mobs...

Oj, nu har det gått nästan tre dagar sedan jag sist skrev. Har haft annat att tänka på, men nu är det helg och jag har all tid i världen...

Sitter och lyssnar på partymusik och laddar inför kvällen, för IKVÄLL ÄR DET FEST! I veckan "fixade" jag massor av bra låtar. Gamla låtar, som t.ex Sash - Ecuador, Ace of base - Wheel of fortune, La cream - You, Bonnie Tyler - I need a hero, och E-type - typ alla hits, och många fler. Dessa låtar får mig verkligen i stämning inför kvällen.

I veckan hörde jag en diskussion om så kallade flash mobs, på radion. För de som inte vet vad det är så är det många människor som samlas på ett ställe, som de får veta innan, vid ett visst klockslag och som helt plötsligt gör samma sak som till exempel lägger sig ner och sover, låtsasbråkar eller bara står stilla. Ser jättekul ut, och vad chockade passerande människor blir. Klippet nedanför är från Grand Central Station i New York där 300 människor deltog.



Tydligen ska det börja ett program om detta på Ztv. De har själva provat på det. Vet inte hur de bestämde det, men jag tror att de skickade ut typ massmejl om att folk skulle komma till Centralstationen i Sthlm och klä ut och bete sig som grottmänniskor prick klockan 12. 2 kom dit...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah, vilken sjuk & rolig grej! Surfade in här via Cissis blogg! =)