måndag, november 10, 2008

Bebisen är här!

Äntligen har Jenny och Daniels bebis kommit! Det blev en liten Joline. Har bara sett henne på bild ännu, men hon är superfin. När allt har lugnat ner sig kommer vi förbi hemma hos er, Jenny och Daniel, och hälsar på.

Många säger att alla barn är fina, men jag håller INTE med. Vissa kan faktiskt se riktigt groteska ut. De kan inte rå för det, jag vet det, men jag tycker det är lögn att säga att alla barn är fina. Någon som såg Seinfeld-avsnittet med den fula bebisen? Allas reaktioner när de tror att de ska få se en söt bebis, men att döma av deras reaktioner får de se värsta monstret.

Lilla Joline däremot (upp till höger), är jättefin! Och liten! Vägde bara ca 2,5 kilo. När jag föddes vägde jag över 4. Hade legat och myst och blivit gödd inne i mamma två veckor för länge dock.

Imorgon har vi studiedag. Ska bli kul. Kommer ifrån skolan, men håller ändå på med skolgrejer. Tror det blir kul i alla fall.

Ikväll är det dags för "Livet i Fagervik" igen. Har längtat en hel vecka nästan...

1 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Tänk...Joline hade vi som namn på vårt första barn. Men nu blev det en kille som heter Wille (William)

:)