torsdag, november 06, 2008

Hjälp mig facket!

Skulle fått utbetalning från a-kassan idag, men tror ni jag fick det? Fetnej! Men jag blir inte förvånad, bara väldigt trött och besviken. Jag har betalat dyra pengar för att jag, den dag jag blir arbetslös, ska ha rätt till a-kassa. I augusti hände det. Jag blev arbetslös och det dröjde över 2 månader för att jag skulle få min första utbetalning. Nu när vi kollat igenom mina utbetalningar ser vi att de "glömt" att betala mig för sammanlagt 11 dagar. 11 dagar som jag inte fått något för. Hur kan man glömma 11 dagar? Imorgon ska jag ringa dem. Igen. Får jag inte den hjälp jag behöver vänder jag mig till facket. Hoppas de kan hjälpa mig.
Att det är tillåtet för en a-kassa att fungera så illa, eller rättare sagt, inte fungera alls! Hur f-n är det möjligt?

1 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Allt är möjligt i den här världen. Själv är jag med i journalistförbundet, men till ingen nytta. Ska nog gå ur tror jag...inte A-kassan dock...