fredag, november 07, 2008

Cheesecake och tzatziki

Äntligen fredag igen. Veckan har gått rasande fort! Skönt det... Efter jobbet idag var vi på Maxi och handlade lite, för ikväll ska vi prova på ett nytt recept på köttfärspaj. Hoppas det blir gott. Fast det brukar det ju bli när jag lagar mat... Hmm... Nja, det varierar, om jag ska vara ärlig. När det inte blir så gott brukar Johan säga lite försiktigt: "Förra gången du gjorde detta var det lite goare..." Fattar exakt vad han menar, men fint att han försöker säga det snällt.



Vi handlade också ingredienser till cheesecake och tzatziki. Så jag har nyss gjort en after eight-cheesecake samt en vitlöksproppad tzatziki.

Ikväll ska jag se på "Doobidoo", "Fredag hela veckan" och sedan får vi se.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej; Gud vad gott. Alltså cheescake är något jag verkligen kan vara sugen på men närjag äter det så är det inte så gott som jag tänkt. precis lika dant med vofflor. Kna vara jätte sugen men äter en och mår sedan illa. Bra kanske det är då det inte är så nyttigt.. :)

Mamma, Benke, Helena, Sven och alla hundrar är här ikväll så ni tycker nog inte att det rä så skoj att komma. I morgon skajag sova hos mormor men ha en underbar helg.

Pussen