lördag, november 22, 2008

En helg i Borås...

Jaha, i helgen befinner jag mig i Borås hemma hos mamma och pappa. I 'går firade jag min storebror som imorgon fyller 30. Trevligt firande med massa go mat, bland annat en smörgåstårta som inte var av denna värld. Helt sjukt stor! Och jättegod såklart.

Idag har jag hälsat på min 98-åriga farmor. Minnet är väl inte det bästa, men jag är glad så länge hon fortfarande känner igen mig. Idag tog det väl en tre-fyra sekunder innan hon förstod att det var jag. När hon väl förstod blev hon jätteglad! Efter besöket där, var vi hos min kusin, Mia, som köpt ny lägenhet. Jag blev lite smått förälskad i hennes vardagsrumstapet. Grön, med blommor i lite mörkare grönt samt silver som blänkte till när ljuset träffade väggen på ett visst sätt. Najs...

Nu ska jag snart träffa mina allra superbästaste vän, Marie. Vi ska fika på Tant Grön.

2 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Oj vilken krutgumma! 98 år! Det var inte dåligt.
Min är inte ens 80 och har svårt med minnet...

Kram

Anonym sa...

oj hon håller i längr hon..vet i tusan om jag ens orkar å vill hålla mig kvar på jorden så länge..nä lät inte kul..
hoppas att du kan komma å hälsa på nån dag i veckan nu..jag har varit sjuk hela helgen men har fått antibiotika nu..mjölkstockning inte kul hög feber å frossa..men börjar bli bättre så ser fram emot besök snart.
kram på dig