tisdag, november 11, 2008

Studiedag...


Idag har vi haft studiedag. Ett skönt avbrott från den normala arbetsdagen. Intressant, men GUD vad trött och flamsig jag var på eftermiddagen. Räddningen var de hårda karamellerna som de bjöd på på första stället vi var. Jag var ju inte dummare än att jag tog en näve och stoppade i väskan, så jag kunde käka några under eftermiddagspasset med...

Jag tror inte att jag och Ulrika var tröttast (jo, kanske), men vi var garanterat bland de tröttaste. Vilken tur att vi valde att sätta oss i en soffa (de andra satt på stolar) som var mycket skön, och hade den bara varit lite längre, hade den kunnat fungera alldeles utmärkt som säng. Med tröttheten kom också fnissandet. Det värsta var när Ulrika så snabbt som möjligt skulle veckla ut karamellen ur det prassligaste pappret någonsin, mitt under föreläsningen. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Att kväva ett asgarv är inte det lättaste. Jag satte upp min hand som en skärm mot henne så jag slapp se hennes guppande axlar och tänkte på allt möjligt som skulle hindra mig från att skratta rakt ut.


Efter studiedagen kom Johan och hämtade i bil pga spöregnet. Tack för det. Med sig hade han, allas vår favvo-chihuhua - Minus. Åh, vad kul! Känns som evigheter sedan sist. Anledningen till att vi fick vara hundvakt var för att Cissi skulle vara barnvakt (vakt hit, och vakt dit...) åt Joline. Så när Minus lämnades hos oss fick Johan se lilla Joline. Han betonade lilla när han beskrev henne. Jag är så avundsjuk att han fick se henne innan mig:(

1 kommentarer:

Anonym sa...

Faktiskt jag och mamma var barnvakt så Jenny kunde sova. danne jobbade idag och Jnny var såå himla trött så bredid mig låg enny och sov i soffan. Jag fick inte ens liv i henne när jag skulle gå. Stackarn hade ont i magen och huvudet. Sliten. Men jolin är inteså svår. Hon sov hela tiden på min mage.... sååå söt och såååå himla liten. Minus fick till och med hälsa på henne.. hans svans gick i hundra när han luktade på henne... =) kramen