måndag, december 06, 2010

Värk från helvetet...

Måndag. En trist sådan. Jag har varit hemma från jobbet idag. Värken i mina händer, imorse ända upp till armbågen, hindrade mig från att klä på mig och därmed från att ta mig till jobbet. Hade varit en syn annars... På kvinnohälsan sa de att de vill utreda smärtan, men att de kan göra det först nästa tisdag. Får härda ut tills dess. Imorgon ska jag ställa klockan tidigt och köra fingergympa. Jag ska dessutom försöka linda händerna inatt. Hoppas det kan hjälpa. Det är först nu vid femhugget som smärtan släppt så pass att jag kan skriva. Har diskat lite, men fyttirackarn (?) vad ont det gjorde!

Har ringt Familjerådgivningen idag. Det är de som fixar med faderskapsintyg. Så om några dagar kan vi gå till Medborgarkontoret och skriva på papper att Johan är pappa till vårt barn. Skönt att få det avklarat innan födseln.

Annars har jag glott en hel del på tv, pratat lite med Karin och ätit pepparkakor... Tål dem inte så nu får det vara slut med det. Skyller på tristess...

I helgen ska vi vara hundvakt! Ska bli så kul. Det känns som en evighet sedan sist. Helgen startar nog med lite tacos och nyårsplanering hemma hos Cissi och Kalle, och sedan tar vi med oss Minus hem och myser. Nu får han nog se upp i sängen dock, eftersom jag byter sovställning hela tiden. Kanske kan Johan bli lite mer populär nu?

1 kommentarer:

Sabine sa...

Stackare! Då förstår jag varför vi inte hörde nåt från dig igår ang fikat :-).
Hoppas du känner dig bättre idag.

Kram