tisdag, februari 03, 2009

Rekord...

Oj! 4 kommentarer! Det måste vara rekord! Och jättekul!!! Tack alla.

Idag har inget speciellt hänt. Jag har jobbat, som vanligt. Tisdagar är ganska sköna, eftersom jag vet att jag är ledig på onsdagen. Det är jätteskönt att arbeta måndag, tisdag, sedan ledig onsdag, för att sedan jobba torsdag och fredag. Sedan är ju helgen här igen. Veckorna bara rusar iväg!

Satt och funderade på en film jag vill visa i en av mina engelskgrupper. I boken tar de upp filmen "The wave", men de har redan sett den. Då tänkte jag genast på en film, eller snarare dokumentärfilm som heter något som liknar "Blå och bruna ögon". Den handlar om ett experiment som gjordes på en skola i USA på 60-70-talet, där de sorterade elever efter deras ögonfärg. De med blå ögon (eller om det var de med bruna) blev intalade att de var mer värda än de med bruna. Det var riktigt skrämmande hur det sedan utvecklades. Skulle gärna vilja se den då den har samma tema som "The wave", men jag vet inte vad den heter och kan inte hitta den någonstans. Någon som vet titeln?

Imorgon är jag, som sagt, ledig. Då ska jag till gymmet och träna kondition. Ska träna läääänge eftersom Ulrika tränat alla tre dagar i februari, och därmed leder stort i vår träningskamp...:(

1 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag vart och kört ett jympapass på friskis. Känns gött!
Det är bra att vi tränar på fredag för jag fick veta idag att friskis är helt stängt på lördag för då var alla på utbildning :-)

Jag vet vilken film du pratar om, men jag kommer inte heller ihåg vad den heter....Ska fundera och se om minnet blir bättre :-)

Glömde förresten ge dig baddräkten idag. Du får den på torsdag

Ses då!

kram