måndag, juni 01, 2009

Grattis Ullis!

Ja, jag ska bara få be att gratulera Ulrika som vunnit vår motionstävling denna termin. Ulrika, Sabine och jag har tränat i antal motionerade minuter från 1 februari till den 31 maj.

Resultatet:
Ulrika: 4755 minuter (ca 80 timmar)
Sabine: 4246 minuter (ca 70 timmar)
A-K: 4054 minuter ( ca 67 timmar)

Jag kom sist, men är inte ledsen för det. 67 timmar blir utslaget på denna tid nästan 4 timmar/vecka. Inte illa!

Nu väntar en specialtryckt t-shirt för Ulrika där hon kan håna mig och Sabine, eller hylla sig själv. Valet är hennes... Nu börjar nästa tävling. Vem vill vara med? Kör från 1 juni till sista augusti? Är nyss hemkommen från mitt kära easy line, så jag ska genast föra in en timmes träning!

7 kommentarer:

Sabine sa...

Jag är på - det vet du :-).
Fasiken att Ulrika vann då, men så tränar hon ju också som en gnu så det är väl välförtjänt.

Vi har jobbat superbra alla tre skulle jag vilja säga! Trodde jag aldrig skulle träna minst 3 ggr i veckan faktiskt......men vi har kört bra ihop!

Kram

Anna-Karin sa...

Ja, verkligen! Vi är ett bra team du och jag, Sabine! Saknar dig nu när jag tränar själv... Lunch imorgon? Kan va kul att sitta och snacka lite när du nu ska bort resten av veckan. Kram

Linköpingsfröken sa...

Självklart har vi en lunchdejt imorrn! Ser jag fram emot.
Och du - snart kör vi easyline ihop igen så svetten lackar :-)
Kram

Unknown sa...

va? sabine var ska du? då vill jag också vara med och luncha, bara säg till så hänger jag med!

ak: ingen orsak för "hjälpen" idag, har en liten inbyggd "förmåga" att läsa av sådana situationer.........vi får hoppas att allt löser sig till det bästa..../Sara

Anna-Karin sa...

Lunch i konferensrummet! I morgon vid halv ett?

Linköpingsfröken sa...

Förlåt för att jag missade vår lunchdejt idag. Jag var tvungen att ta en 10-minuters lunch eftersom de där jäkla resultaten på NP måste matas in senast på fredag...och jag är ju inte där då :-)

Men jag ser fram emot lite gott kaffe i Hagen på måndag när vi sitter i målfållan!
Kram

Ulrika sa...

Hej tjejer!

Tackar tackar! Jag är mycket nöjd över vinsten måste jag säga. F**n vad jag har tränat. Jag måste nog dock tacka nej till fortsatt tävling. Jag klarar nog inte pressen en gång till ;)

Men kör ni! Jag hejar på!

Ska genast gå in på Funbeats hemsida och kika på tröjor. Jag väljer nog att hylla mig själv, för jag är själv nöjd med träningsinsatsen. :) Gud vad vi har tränat. Mycket mer än jag trodde från början!

Kram på er!