tisdag, juni 09, 2009

Clara...

Läste nyss ett inlägg ("Bio...")här på min blogg av en av mina fina elever som på något mystiskt vis hittat hit... Fick mig att bli jätteglad! Tack Clara! Skulle jag vara nere en dag, så snälla påminn mig om det inlägget, så jag kan gå tillbaka och läsa, och genast bli på bättre humör. Ibland känns livet bara skit utan att man riktigt kan sätta fingret på det. Då kan kommentarer som "du är snäll/bra/fin/generös" etc göra mycket!

Idag har vi haft aktivitetsdag på skolan. Jag har "vaktat" minigolfen. Våra elever skötte sig klanderfritt, men elever från andra skolor blev ivägkörda då de inte kunde uppföra sig. Så pinsamt! Hade någon av våra elever gjort det hade jag bara velat försvinna. Speciellt när hela golfbanan är fylld av dömmande lärarblickar...

Imorgon är det dags för mentorsdag. Då ska vi åka till Lillsjön med klassen. Där ska vi äta tårta, sjunga, gå tipspromenad och äta mängder av godis. Eleverna alltså, inte jag...;) Hoppas det inte regnar! På kvällen är det dags för avslutningsmiddag för niorna. Hmm... Vad ska man ha på sig? Måste kolla igenom garderoben ikväll.

Nu ska jag inte se på Paris Hiltons pinsamma serie, utan istället Ugly Betty. Eller, kanske ska jag ringa mamma istället? Mycket roligare, så får det bli!

0 kommentarer: