söndag, juni 14, 2009

Grattis Marie!!!

Idag fyller min bästa vän, Marie, 28 år. Vill hedra henne med några fina kort på oss från vår skoltid. Det första är från när vi gick i sexan (16 år sedan...). Lägg märke till att Marie ser så vuxen ut, men jag ser ut som en liten fjant med värsta snedluggen. Kunde lipa på morgonen ifall jag inte fick till "vågen". Året var 1993, och detta året blev vi båda blev tagna för att vara 17. Marie sa inte emot, utan betalade gärna vuxenbiljett på bussen... De var detta året som jag "skyddade" Marie från att bli utskälld av vår lärare, jag skällde ut läraren istället. Vilken elev jag var... Desto bättre kompis...
Tre år senare, alltså i nian, såg vi ut såhär:


Snedluggen borta, och det var sista året vi gick i samma klass. Detta var året då vi hade vårt enda bråk (inte illa med tanke på att vi nu varit vänner i ca 23 år), men vilket bråk det var! Megabråk under ett grupparbete där vi var de enda gruppmedlemmarna. Tro det eller ej, men arbetet blev nog det bästa jag gjort. Efter nian skildes vi åt, men vi har ändå fortsatt att hålla kontakt. Ibland väldigt nära kontakt, som när jag bodde i Frankrike och Marie levde det härliga studentlivet i Nässjö, och ibland går det en-två månader mellan varje träff/telefonsamtal. Men det gör inget, för vi har alltid vetat att vi har varandra om något skulle hända. Och när vi väl hörs är allt som vanligt, som om ingen tid alls har gått.
Just nu ligger Marie i fält. Hon gör en slags lumpen för att vara förberedd när hon åker till Afghanistan i december. Är så imponerad av det du gör och ska göra!
Puss min vän, och tusen grattis på födelsedagen!

1 kommentarer:

gunghästen sa...

Haha, joo 10 veckor. Jag får försöka klara av dom :D Franskaboken åkte i soppen alldeles nyss faktist , meen din sida är jag nästan stammis på :D men lycka till med ditt jobb , du kanske ser mig på skolan imorgon , tänkte gå förbi med mon kusino, han ville se skolan .. Men in går jag inte ! =)