lördag, juni 06, 2009

Biohatare...

Filmen igår var bra, men som vanligt är boken 1000 ggr bättre. Funderar starkt på att läsa om trilogin, men först måste jag bara avsluta "1000 strålande solar", som jag läst i snart tre månader... Har ingen ro i kroppen att läsa ibland, medan jag ibland kan vara en bokslukare som inte gör annat än läser. Nu när skolan snart är slut, ska jag se till att läsa klart den samt "Flyga drake", sen blir det Stieg Larssontrilogin.

Har kommit på att jag ogillar att gå på bio. Jag är en person som stör mig ganska lätt (no shit, tänker väl vissa av er nu...), och allt prassel, prat, mobiltelefonspillande gör mig galen. Sedan är det ganska trångt, obekvämt, och man kan inte kontrollera volym eller eventuella pauser själv. Igår till exempel, så var filmen typ två och en halv timme. Aplångt ju! Nä, tacka vet jag film i soffan/sängen... Såg när vi väntade på att gå in i salongen massor av filmer jag vill se som har premiär i sommar (typ "Sommaren med Göran", se nedan), men jag lär vänta tills de kommer på dvd, ELLER så bokar jag hela biografen själv. Fast det sista lär ju inte hända...

3 kommentarer:

Linköpingsfröken sa...

Sommaren med Göran verkar helskön!
Den vill jag också se!

Tvärtemot dig så älskar jag att gå på bio. Tycker det är supermysigt!
:-)
Synd att man inte går så ofta bara...

Cecilia sa...

Åh, jag såg filmen igår med mamma.. Män som hatar kvinnor... jag längtar till att nästa filmen kommer i sep... jag älskade den. kalle har läst alla tre böcker och gillade dom men tror dom är för långa för mig. Kram

gunghästen sa...

Haha sanningen är att jag hittade Saras blogg först, sen hittade jag din på kommentarerna :D och på sätt o vis är ju inte du min lärare längre, så nu kan ju jag göra o skriva vad jag vill för du kan ju knappt göra något för att hindra det :D så om jag skriver något på min blogg som du läser, så kommer jag förmodligen inte träffa dig, och ¨då blir det inte pinsamt :D DU "hade" en grymt smart elev, det är bara att vara glad över att du fick ha denna så jääävla bästiga o så gryyyymt smarta datanörden till elev , så kommmer jag vara grymt stolt över att ha haft dig som lärare :D kram på dig !