måndag, juni 14, 2010

Drama...

När jag var på väg att ta en morgonpromenad för en stund sedan mötte jag en mås med en vingen hängande och släpandes i marken. Den försökte flera gånger att flyga, men vingen bara hängde och vreds på alla möjliga sätt. Usch! Även om det är en, i vanliga fall, skrikande mås gör det ont i mig att se fågeln lida så. Jag ringde polisen. Den fösta kvinnan jag pratade med lät väldigt norrländsk, och jag blev inte förvånad av att hon rekommenderade mig att vrida nacken av den... "Men, det kan ju inte jag göra", sa jag, så hon skickade mig vidare. Efter många om och men kom en piket med en polis, som inte heller verkade sugen på att döda fågeln själv. Han sa att han skulle ta tag i det och att jag inte behövde stanna, så jag gick därifrån. När jag kom tilbaka var polisen borta, och fågeln med...

0 kommentarer: