fredag, januari 08, 2010

Rivstart...

En dags arbete, sedan helg. Vissa har det bra. Jag alltså... Ska i vår jobba 29% och plugga 100%, så så bra kommer jag inte ha det i fortsättningen. Fick igår reda på att jag inte får lägga fram uppsatsen nästa vecka. Min handledare ville träffas en gång till och gå igenom några saker, så den nya datumet är istället 5 februari. Känns ok ändå, bara jag blir av med skiten...

Första veckan på året har varit bra. Jag har rivstartat med att gå ner 1,9kg, och nu när jag inte ska slarva bort helgerna så kanske det kan vara en stabil veckonedgång. Jag nöjer mig dock med 1kg/vecka. Har ju en hel del att ta av, så 2kg är ju kanske inte så mycket, men ändå! Nu ska jag bara fortsätta med min träning (spinning och styrketräning) och matdagboksskrivande, så kanske jag kan vara i hamn till sommaren!

3 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Det är ju skitbra!!! Men det är ju vettigt att sätta målet på ca 1 kg/vecka.

Kram

Karin S sa...

Kul att första veckan börja så jättebra!!!! Det måste peppat en hel del:) Själv är målet 6 kg under de närmaste 8 veckorna!! Är avundsjuk på ditt träningsschema, ser riktigt bra ut:)

Kram

Anna-Karin sa...

Ja, viktnedgången peppar verkligen, Karin. När man bara har sig själv att ta hänsyn till blir det ju lättare att få tid med träning. Du får ta och damma av crosstrainern och köra;) Det klarar du! Kram!