onsdag, januari 13, 2010

Happy wednesday...

Registrering på Mittuniversitetet är kirrat! Skönt. Ringde och fick hjälp av en trevlig norrlänning. Inga problem, sa han. Det fixar jag direkt! Härligt. Först imorgon är jag reggad på kursen, men jag har redan nu skrivit första uppgiften, som innebär att jag skulle berätta om mig själv på max 300 ord. Så fort jag är reggad imorgon ska jag lämna in uppgiften. Mitt nya liv som mönsterstudent har börjat!;)

Klockan är nu halv tolv. Egentligen har jag slutat, men ska gå på kurs i eftermiddag mellan två och fyra. Segt, men jag har med mig "Inte utan min dotter" som jag ska sätta mig i personalrummet och läsa efter lunch. Jag läste boken för många herrans år sedan och har också sett filmen. Tycker den är riktigt bra! Boken plockade jag på mig när vi var och rensade hos farmor för några veckor sedan. Hon gick ju bort innan jul, och efter begravningen åkte vi anhöriga ut och valde ut det vi ville ha. Då valde jag bland annat den boken, lite smycken, skinntumvantar och en Rörstrandsservis. Tror det var denna på bilden. Kanske inget man använder nu, men man vet aldrig. Hur som helst, den bor just nu hos mamma och pappa, och när den flyttar hit får den bo på vinden ett tag. När vi flyttar till större kanske den får flytta in i huset. Vem vet...

0 kommentarer: