lördag, januari 09, 2010

Dop...

Då var vi hemkomna från Alices dop. Hon skötte sig bra i kyrkan, men hennes dopkompis var inte fullt lika tyst... Som förälder kanske man inte bryr sig så mycket om ens barn gråter, men jag själv skulle tycka det var jättejobbigt, speciellt då kyrkan var fylld av massor av folk som inte var där för ens skull...
Hur som helst, det var jättetrevligt, och jättekul att träffa kompisar och familj till Cissi och Kalle. Efter dopet åkte vi till Hackeforsgården. Där var det jättegulligt dukat med en liten rosa "goodie bag" med choklad i. Som mat serverades en smarrig smörgåstårta (eller typ 6 stycken olika), och sedan kaffe och tårta (som jag avstod ifrån. Bra va?). Efter det var det presentöppning. Av oss fick Alice en flytdyna, som hon kan ha i badkaret. Väntar mig en bild på Cissis blogg efter premiäranvändningen!
Dagens härligaste: Malin! Vad roligt att träffa dig! Ditt skratt är så smittsamt, och jag håller tummarna att dina planer för hösten går vägen. Det är vi många som gör... Innan dopet började, roade vi oss med att fota lite. Ett kort när vi inte var beredda alls (jag lite...), och ett "posekort". Nice, va?


2 kommentarer:

cissi sa...

Hej bruden.. Tusen tack för presenten. Den ska invidags i morgon. Då får hon åka omkring och flyta medan mamma fårligga och njuta i badet.. PERFEKT... Kommer bilder lovar...:) Vill du även se mig när jag provar den? Med eller utan kläder..? ;)

Du får jätte gärna maila dina bilder till mig så Alice får dom finaste i sitt album.. Jag råkade få dubbelhaka på alla mina... Det kan jag inte acceptera... Hallå jag kan väl omöjligt ha en dubbelhaka.. ;) Puss på dig gumman.

Ps. Glömde tacka för Minus förut. Tusen tack för att han fick sova hos er... Ds,

Malla sa...

Naaaae vad du är go´! Blir alldeles rörd! Fårse hur det blir med den här flytten, har iaf sagt till på jobbet idag så de är förvarnade..kan inte leva såsom jag gjort denna helgen isf för då kommer byns invånare att behöva rulla fram mig när jag ska nånstans! Tårtor, kebab(lkpgssåsen kickar stjärt!), icke-amerikanska mumsiga pizzor o gud vet allt jag satt i mig i helgen, idag blev det knäcke o sallad-straff!imorrn ska jag köpa gymkortet...HJÄLP.
vi ses i påsk, det blir GRYMT. Puss!