fredag, maj 29, 2009

Sommarvärme...

Helg igen. Bara två veckor till eleverna går på lov. Efter det ska det bli skönt att bara vara vuxna på jobbet en vecka. Kan vara skönt att komma ifrån "dagiset", även kallat högstadiet ibland, eller tvärtom... Sista veckan blir det väl att varva ner, gå på lite möten och sedan ska jag packa och rensa bland mina saker. Usch vad trist. Ska ta vara på den sista tiden nu, har jag bestämt. Vill minnas hela min tid som positiv, och vill inte att beskedet att jag ska sluta ska få mig att gå omkring ledsen resten av tiden. Vill inte bli ihågkommen så.

I helgen har jag att göra... Morgondagen är fullspäckad. Träning, rättning, betygsättning och sedan kalas. Efter kalaset blir det hamnfestivalen, tror jag. Vi får se...

Nu ska jag grilla och äta ugnspotatis och tzatziki!

1 kommentarer:

Malla sa...

Bra AK det är rätt inställning! Beklagar jobbförlusten men som tur är, kommer det nog alltid lida brist på lärare i det där landet och du kommer få ngt nytt garanterat. Vi ses i sommar! Puss o kram