lördag, maj 16, 2009

ESC...

Om ca en timme smäller det. Eurovisionfinalen är äntligen här. Sitter och lyssnar på låtarna lite nu. Min absoluta favorit är Portugals bidrag, så gulligt och gungigt. Kommer inte att vinna, men JAG gillar den.



Jag tror topp 10 blir såhär:
1. Norge - Den lille hoben
2. Island - Snygg tjej utan inlevelse
3. Estland - Stråkar, bas och estniska, I like
4. Kroatien - Jääsp...
5. Frankrike - Tråkig barfotatant
6. Grekland - Klämmig refräng, men han är usel på att dansa, kan bara hoppa
7. Ukraina - Något för alla smaker...
8. Albanien - Barnslig tjej, men bra röst
9. Sverige - Varför vann hon?
10. Bosnien-Herz. - "Kommunistgruppen"

Men jag vill att det ska bli såhär:
1. Sverige - Självklart vill jag att vi vinner såvi får anordna ESC nästa år!
2. Portugal - Se ovan
3. Norge
4. Island
5. Estland
6. Azerbajdzjan - Go låt med Arash!
7. Albanien
8. Grekland
9. Finland - Eurodisco och jag går bra ihop
10. Armenien - Låten har nåt...

1 kommentarer:

Malin sa...

Tror du det har varit Gött eller GÖTT i Oslo inatt?!Lyckan når inga gränser över charmtrollet som vann mig när han va me i norska idol 2004, liten o redan då flummig! Man kan ju inte låta bli att undra om inte Carro kunnat utmana lite mer än (trots allt sjukt coola) malena..?men så norsk som man blivt efter 5 år så tycker jag att det är stört rättvist o dessutom: Norge är ju ett av få länder som har råd med ESC 2010!jag satsar på ca 30% svensk inblandning dock, såsom ljud,ljus o Svante Stocken! Bisous!