tisdag, maj 05, 2009

Musikundersökning...

Har varit på Frimis och lyssnat och bedömt 600 låtar nu ikväll. En undersökning gjord av en radiokanal tänkt att utvärdera deras musikarkiv. Som betalning fick jag 500 spänn i handen. Inte helt fel. Jag har gjort detta tidigare med, men denna gång var Sabine med också. Kul att ha någon att snacka med, då tillfälle ges... Jag menar, varför vara tyst några sekunder per dygn?

Hur som helst, när vi kom dit gick vi och satte oss och väntade på vidare instruktioner. Då kommer en kvinna in som inte verkar hitta någon ledig plats, trots att det finns flera. I stället tänker hon göra undersökningen stående längs väggen, utan varken penna eller papper. Redan där ringde ju varningsklockorna... Sedan sätter hon sig framför oss, och pratar och skrattar. Tourettes, undrar jag? Alkis, undrar Sabine? Vi lyssnar på 500 låtar, då ska hon helt plötsligt fråga en fråga som vi redan gått igenom (för 500 låtar sedan...). Han som håller i det förklarar artigt men bestämt vad som gäller. En stund senare när vi ska bedöma musikstilar utbrister hon helt plötsligt att hon inte fattar någonting. Alltså, så jävla vass är inte jag på att alltid fatta, men detta var ju klart som korvspad! Denna gången ignorerade han som höll i det henne bara:) En gång verkade datorn ha hängt sig, då säger hon högt så alla hör : datorn är nog trött nu! Ingen verkar reagera, så varför inte säga det en gång till? Hahaha! Det bästa är när hon vänder sig mot Sabine och säger det ännu en gång. Jag kollar bort och försöker verkligen hålla mig för skratt!

Tänk, Sabine, vad trist det hade varit utan henne där!

2 kommentarer:

Sabine sa...

Japp! Hon var helt klart kvällens entertainment :-)

Cecilia sa...

Ja gör det.. tack så mycket. syns i morgon. kram