fredag, maj 15, 2009

"Fest" med jobbet...

Igår var jag på afrikansk dans med jobbet. Jättekul, men jag blev så yr hela tiden. För mycket snurrande för mig tror jag, annars var det sköna rytmer och roliga steg. Vi avslutade passet med värsta snuskrullningen med huvudet. Detta lider jag av idag. Har sån himla träningsvärk i nacken. Är jag den enda, eller hur känner ni Sara, Åsa, Sabine och Ulrika?



Efter dansen var det dags för lite jobbfest på Strandgatan. Där åt vi italiensk buffé och drack lite vin. Tanken var att vi skulle dricka ytterligare glas vin, men stämningen där var så låg, så det vart inget:( Drog till Harrys en sväng, men ganska snabbt efter att vi kom dit började folk droppa av. Lite besviken, men å andra sidan kanske man inte kan vänta sig så mycket då ledningen envisas med att lägga våra "fester" mitt i veckan när alla ska upp och jobba dagen efter.

Kvällens jobbigaste: Sorlet på strandgatan. Man sa "va?" efter varenda mening när man pratade. Ingen bra lokal för 300 personer... Inte heller så smart att ha ett buffébord för 300 personer. Kön varade i över en timme. Tur att jag har kvicka ben och därför tog mat som andra person...

Kvällens roligaste: Edward af Sillén som började Eurovision med att säga "och nu, programledarparet som Gud glömde..." Klockrent! Är så förväntansfull inför morgondagens Eurovision. Ny programledare!!!

Kvällens skräll: Åsas ålder. Jag gissade på 35. Blev lite fundersam då hon berättade att hennes barn var typ 24... Hm, hur går det ihop? Åsa är 48 år... Oj, vad borta jag var, och oj vad ung du ser ut Åsa!

Avslutar med kvällens fulaste bild. Jag ser ut som djävulen själv. Ja, ja, jag bjuder på den...

2 kommentarer:

Sabine sa...

Ja, det var verkligen en kul kväll -även om den slutade väl tidigt. Fattar inte varför de lägger personalfester en vardag!
Vi får göra om det själva :-)
Vad sägs om party nästa vecka? JAg är singelpingel hemma då så vi kan ju ha tjejfest?!? :-)

Kram
Kram

Sara sa...

Riktigt roligt var det! Synd att jag ser gravid ut mellan de två pyttona Anna och Ulrika! *haha*