fredag, maj 01, 2009

1 maj

Fredag, och jag är ledig. Känns som att helgen kommer att bli lång i och med den här härliga röda dag! Har sovit länge idag och när jag väl vaknade var det en strålande fint väder ute. Så underbart! Träden på vår innergård har slagit ut på en vecka och är nu sådär ulliga, bulliga vita.

Nästa vecka är som vanligt, alltså vad gäller jobbet, men de två veckorna som följer är fyllda av arbetsfria dagar (i stället rättning av nationella prov), studiedagar, helgdagar, samt mina vanliga lediga onsdagar. Efter det är det nästan sommarlov! Borde egentligen söka ett sommarjobb de första veckorna, men vad? Kanske är det försent? Har någon något jobb att erbjuda, hör av er;)!

Nu ska jag sätta på lite bra musik och sätta mig på balkongen. Om ca en timme ska jag möta Johan nere vid ån (han är och tränar nu och ska sedan traska runt ån) och mata pippifåglarna.

Här är förresten en bild på min nya frilla, syns väl sådär iofs... Men snyggt vart det. Enligt mina elever: "schnyggt och fräääscht"...


1 kommentarer:

Cecilia sa...

Det är riktigt snyggt.. Bra val.. ;)