onsdag, maj 13, 2009

Miffon...

Vad var det egentligen för miffon som ledde gårdagens semifinal i Eurovision Song Contest? Det var så pinsamt så jag tvingades hålla en kudde framför ögonen, och prata själv så jag slapp höra dem göra bort sig med historiens värsta manus. Kunde de inte hitta någon normal ryss som kunde hålla i det? Tydligen inte... Istället väljer de två personer som bara tjoar och pratar strunt. Den manliga (?) personen i duon avslutar varje tid de får i rutan med att kyssa tjejen, medan hon tjoar minst tre gånger/minut. Pinsamt... Skönt att de bara ska leda nästa semifinal med, sedan tar någon annan över finalen. Det kan ju i alla fall inte bli värre. Eller?

Ett stort plus däremot till Shirley Clamp och Edward af Sillén som med sina bitska kommentarer för min del kunde ta över ryssarnas roll som programvärdar.

Från denna semifinal är Island och Portugal mina favoriter.

4 kommentarer:

Mallan sa...

Haha! Vi körde samma taktik o babblade på så att vi överröstade allt som lät illa igår - vilket var en hel del! I år är jag opatriotisk men d kan inte hjälpas: Norges bidrag kickar stjärt i år! You´ll see :) KLÄM

Anna-Karin sa...

Jag håller med. Norge vinner, eller Island, om flickebarnet bara kan lära sig att sjunga med inlevelse... Kram på dig, saknar dig Malin!

elin sa...

haha, det bästa var ju den hemska engelskan med fet rysk brytning :D h

Anna-Karin sa...

Ja, den glömde jag helt att kommentera. Uruselt! Franskan flöt inte heller som den skulle...