lördag, december 27, 2008

Väv så det står härliga till!!!

Har nyss kommit hem från stan. Johan släppte mig utanför Ohlssons tyger så att jag i lugn och ro kunde inhandla det som behövs till min nyårsklänning. Tur var väl att han inte följde med in då det var sjukt mycket folk och bara två expediter. Men som lite plus så var det 25% rabatt (minst) på allt i butiken. Köpte tyg till vad som kan bli 4 klänningar för 200kr. Inte illa. Köpte röd, svart, grå och brun muddväv. Får se vad det kan bli av det...

Nu ska jag börja fixa inför i eftermiddag då Johans familj kommer på födelsedagsfika. Igår gjorde vi tårtan, ska försöka komma ihåg att fota mästervärket...

1 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Nejmen! Är du en sådan där som kan sy!? Vilken fantastisk egenskap, som jag blir grymt imponerad av! Har alltid tänkt att det vore praktiskt och ekonomiskt bra att kunna...men mina försök har bara genererat i sneda sömmar i gardiner...