torsdag, december 11, 2008

Gardinskit!


Nähä, inte heller mangeln kunde rå på mina skrynkliga gardiner... Gav dem en omgång med strykjärnet med, men det hade kunnat kvitta... Fortfarande lite sådär retligt skrynkliga. Syns inte så mycket, men tllräckligt för att gäster ska tro att jag inte bryr mig, alternativt: tycker jag är kass på att stryka. Så är iofs fallet, och det är ju inte så att vi har bjudningar här hemma stup i kvarten, men ändå!

Pratade med Marie idag och när hon frågade hur jag mådde sa jag lite besviket: "Sådär, jag kan inte få mina julgardiner skrynkelfria". Lite chockad verkade hon av mitt svar, och skrattade åt mina enorma problem...

Hur som helst, nu har jag hängt upp gardinerna. Och där får de hänga denna jul. Efter jul plockar jag ner dem, tvättar dem och syr om dem till något annat, för så slitigt som jag haft det de senaste dagarna vill jag inte ha det nästa jul!

0 kommentarer: