måndag, december 22, 2008

Klagomål...

Väcktes för ca 45 minuter sedan av att vår hyresvärd ringde. "Vi har fått höra att ni flera helger i rad och även dagtid spelar hög musik. Basen tränger igenom". Jag blev helt paff. Vi har under våra år här, aldrig hört något om att vi skulle störa, men nu när vi fått nya grannar under oss, då jävlar. Eftersom jag väcktes blev jag genast jävligt irriterad och tog upp vår kritik mot våra grannar och undrade om de också fått samtal från hyresvärden, men det visste han inget om...

För er som inte vet så har vi vid ett flertal tillfällen mejlat vår hyresvärd, men även också varit uppe hos våra grannar och undrat vad f-n de håller på med. Deras unge måste vara sjukt understimulerad då den lever ett j-la liv varje vaken minut (jag är lite upprörd och då blir det många svordomar...). Tydligen har de en trappa i sin lägenhet som ungen älskar att hoppa i. Upp och ner, ner och upp, dygnet runt nästan, så det ekar i vår lägenhet. Ett tag var det även populärt att åka med en trampbil på parketten så det skrapande ljudet trängde in i våra tv-kvällar se det var svårt att höra/fokusera på tv:n.

Kan inte riktigt förstå kritiken mot oss, men jag tar till mig den, men jag tycker att det är fegt att inte komma upp och säga till. Kanske inte en lördagkväll, men eftersom vi tydligen stör på dagtid med, så är det väl inget som hindrar. Jag tar, som sagt, till mig kritiken, och ska inte spela hög musik på nätterna, men jag tänker inte sluta spela helt. Så det så!

1 kommentarer:

Anonym sa...

hej, ja det var allt lite tråkigt. Hoppas han tog åt sig när du berättade om dina grannar. Så himla tråkigt att det alltid ska vara en grini jävel i trappuppgången. Dom skrev åtminstone en lapp på våran dörr när dom klaga inte ringde hyresvärden. Bästa grannen har nog vi. Hon stänger av hörselapparaten så hör hon inget...;) Kramen