onsdag, december 10, 2008

Två veckor till julafton...

Idag är det två veckor kvar till julafton, därmed också två veckor och fyra dagar till jag fyller år! Vad tiden går fort! Att fira att man fyller 27 är väl inget viktigt, men några presenter förtjänar man väl ändå... Önskelistan är egentligen hur lång som helst, men i topp kommer presentkort/kontanter, hårspännen, teburkar, lakan, handdukar, någon go' duschcreme mm.

Idag har jag varit ledig och vi har varit på soptippen och slängt allt som vi inte blev av med i söndags. Vi slängde dessutom allt skräp jag rensat ut på vinden, så nu känns det jättebra. Absolut inte tomt, utan mer ordnat. Vinden är i ordning och lägenheten likaså. Eller, nästan... Har tre garderober i hallen som inte är roliga att öppna, för det väller nästan ut saker när man öppnar dörrarna (lite överdrivet kanske...). Det blir nästa projekt, kanske till helgen. Idag har vi också städat och jag har, förgäves, försökt stryka julgardinerna släta. I morgon har jag bokat tvättid och ska med hjälp av mangeln ge det ett sista försök att få dem släta, annars slänger jag skiten!


Ikväll är det "Bonde söker fru". Undrar om de ska välja idag? Hoppas hoppas...

0 kommentarer: