tisdag, december 16, 2008

Nyårsafton...

Jaha, då vet man vad man ska hitta på på nyår i år då. Brukar oftast bestämmas i sista minuten, men igår blev vi bjudna till kompisar i Borås. Då uppstår genast ett nytt problem: vad ska man ha på sig? Skulle vilja ha typ vit skjorta, väst, slips och svart kjol. Lite sådär classy, sexy, chict, men vart ska jag finna en vit skjorta som passar mig och mina... Antingen blir det en skjorta som stramar utav bara den (det kanske slipsen iofs täcker), eller så blir det en skjorta modell: enorm. Kanske är det inte riktigt passande för nyår, men det är det jag ser framför mig när jag tänker vad jag vill ha på mig.


Ett alternativ är ju annars att jag syr det jag vill ha på mig. För ett tag sedan sydde jag en klänning som jag gillar oerhört mycket. Bilden till höger påminner om den, fast min har lite ärm. Jag köpte ca en meter muddväv, klippte av en top under bysten och sydde sedan ihop den med muddväven. Tight men strechigt, sånt gillar jag - drottningen av mysbyxor...


Med lite smycken och snygga tights till blir man värsta nyårspinglan! Hm... Vänta och se bara...

0 kommentarer: